My Followers

Tuesday, September 21, 2010

Hari Raya 1431H - Part 2

Hallu semuanya.. sihat ker? masih mood raya? hehe.. mestilah raya sebulan kan.. memang la raya sebulan, puasa 6 jangan lupa buat.. pahala tuh.. oh! sekadar mengingatkan diri sendiri yang tak buat lagi puasa 6.. boleh niat ganti sekali.. paham-paham jer la orang perempuan.. dikecualikan dan dimaafkan..

Berikut cerita pada hari raya seterusnya adalah raya kedua.. hari raya kedua ni, aku dah kurang siket penat memasak.. tapi penat memasak sehari sebelum raya je tak hilang lagi.. aduiiyaiii.. kan dah mengaduii panjang tuh.. penat sangat la kot.. hermmm.. walaupun tak penat masak macam hari sebelum raya, tapi tetap masak jugak pagi-pagi tau..

Takde la masak berat-berat macam rendang tu.. kasi longgar sket perut, aku dan Umi masak ala-ala pandang ke timur sekejap.. hahaha.. padahal raya kat Melaka nih.. tapi ape dorang kisah, makanan dah terhidang depan mata.. makan jer la.. jangan banyak bunyik.. hehe..

Inilah dia, aku dan Umi masak Nasi Dagang..
nasi kene masak 2 kali sebab tak cukup..
sedap sangat ker? pikir sendiri.. =P

Dah siap masak nasi dagang, dah makan-makan untuk lunch.. aku dan famili bertolak pula ke kampung side Abah aku kat Pekan, Pahang (kampung Tok Najib nih) jangan main-main hah.. ape de hal ngan cite raya aku.. tak masuk kamus pown.. saje nak bagitau kami berkonvoi 3 kereta.. 

Macam ni la famili aku every year.. akan balik dua-dua side kampung cuma ikut sistem giliran dengan gigihnye.. takde masalah gaduh-gaduh.. yang beza pagi raya tu la, kalau tahun ni Melaka.. next year Pahang pulak dan begitula seterusnya.. tapi pernah jer beberapa kali terlajak.. hahaha.. parents aku decide.. kami sebagai anak hanya menurut perintah.. 

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin

Akan bersambung ke part yang seterusnya.. harap bersabar yer..

3 comments:

liyana said...

bestnye... aku x pnh la berkonvoi klu balik raye. selalu dorang yg suke bkumpul kt rumah aku..teringin gak nak rase pengalaman balik kampung..hehe
bak sikit nasi dagang tu, nak resepi..hehe

RedLife2Love said...

liyana: mmg seronok balik raya berkonvoi..meriah tau..hehe..takpe2, nnti tak lame lagi ada la kot pengalaman tu bile dah kawen ngn incik tunang tuh.. hehe..

resipi? nnti la aku buat entri khas..

liyana said...

dah kawen ngn die pun xde maknenye nk bkonvoi balik kg.. dpt org dekat..hehe

ok yg tu aku tunggu.. nk try buat jgk,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...