My Followers

Wednesday, August 18, 2010

Fesyen Menarik Untuk Hari Raya

Hari ni je genap la 8 hari aku dah menjalani ibadah puasa dengan jayanya.. walaupun pada awal puasa kesihatan kurang mengizinkan.. tapi tetap ku gagahi juga yer.. wah! ayat sangatla ntah hape-hape.. sebenarnya entry kali ni aku nak tanya pendapat korang ape fesyen baju raya korang menjelang Hari Raya tahun ni?

Mesti ada yang dah tempah awal kan? dengan macam-macam pesen design untuk baju raya.. yelah.. nak jugak glam macam artis ye tak? hehehehe.. aku pun ada la jugak beberapa fesyen design yang menarik perhatian.. tapi masih tak confirm nak pilih yang mana jer.. pusing-pusing~

Ok, kat bawah ni few fesyen yang aku rasa sangat menarik perhatian :

Kaften Jubah - ni fesyen terkini yang aku nampak,
sangat cantik dengan manik yang disusun kat leher tuh..
tapi kalau aku pakai mesti nampak mcm ibu pregnant!

Kebaya Modern - yang ni pun cantik gak sebab nmpak
ayu jer bile pakai kan? takleh nak duduk sepah-sepah
tau.. duduk bersimpuh jer.. tak sesuai nak pakai pagi 
raya.. nak makan rendang ngan ketupat banyak2..
nanti semput perut aku ni ha.. hehehe~

Kurung Cotton - ni pun baju yang terhangat sekarang kan..
merata-rata ada je jual baju kain cotton nih.. aku pun ada jugak
beberapa koleksi baju cotton, simple jer macam gadis2
kampung yang ala-ala suci gitu.. jgn la nak perasan ye!!

Kurung Moden - ni pun cantik.. aku suka.. kalau nak 
nampak pinggang macam kerengga tu, boleh try pesen ni
kan.. sweet sangat kalau pakai.. mesti nampak cun gile
di hari raya.. suka sangat baju pesen camnih..

Jubah - selalu orang pakai jubah hitam kan? tapi kali ni
jubah jugak cuma telah di pesenkan jadi macam moden 
sket.. takde la straight cut jer kan.. ada shape sket.. 
menarik jugak pesen camnih.. tapi segan la nak pakai
untuk raya.. huhu.. orang pandang jer nanti.. malu la.. hihihi

Semua fesyen-fesyen kat atas ni aku suka.. tapi macam takkan la aku nak buat semua kan? nak cari baju yang simple dan selesa jer.. tapi antara semuanya, aku macam berkenan ngan Baju Kurung Cotton atau Baju Kurung Moden tu jer.. yang lagi 3 tu aku rasa cam terhover sangat la pulak.. aku ni bukan artis.. hehe..

Tapi biasanya, kalau baju kurung biasa aku suruh mak aku jer yang jahitkan.. tapi kalau yang berfesyen-fesyen ni aku beli yang dah siap jer.. senang kan? choice sekarang pun banyak jer, cuma sediakan ongkosnya saje la kan.. aku suka beli kat First Lady sebab ada saiz aku yang terbesar nih.. adesss! harap puasa ni boleh la membantu kecikan ape yang patut.. opss~

Tetiba aku baru perasan, yang 3 baju aku pilih tu kaler merah kan? memang suka tau.. merah..merah..merah.. hahaha.. hantu kaler merah aku nih.. tertarik menarik sangat kan.. most of my baju kurung pun banyak jer kaler-kaler merah nih.. mak aku selalu bising suruh pilih kaler lain pulak.. nasib la kan.. dah minat takleh nak watpo la..

Aku nak jugak tau fesyen baju raya korang tahun nih.. ape yang berkenan di hati? mesti raya sakan tahun ni kan? 

*tinggal 22 hari jer lagi nak menjelang Hari Raya.. excited!! padahal jauh lagi kot.. bawak bersabar yer rakan-rakan semua~

4 comments:

liyana said...

hjg bulan ni baru nk p carik! yezza! hehe

RedLife2Love said...

liyana: dpt gaji baru leh nak shopping.. takde gaji cuci mata jer la yg dpt.. hehehe~

liyana said...

hehehe.. tau xpe.. nak turun cuci mate kt bawah pun rase x sanggup.ahaks

RedLife2Love said...

liyana: aku cuci gak mata kat bawah, belipun makanan jer.. yg baju2 tu takdelah.. mahal amat.. diluar kemampuan ler.. huhu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...