My Followers

Thursday, August 19, 2010

Berbuka Bersama Siape Tu?

Cewah.. entry kali ni nak feeling lomantik-lomantik sket la.. haha.. nan-ado yer kawan-kawan.. jangan nak lebih-lebih.. sekarang bulan puasa.. segala aktiviti yang mendorong kepada batalnya puasa harapnya dapat dielakkan la yer.. hehehe.. ok, ceramah kita pada petang ini.. opss! maaf salah stesen pulak.. 

Ape yang aku nak cerita kat entri ni takde kaitan langsung dengan paragraph di atas.. saje buat poyo-poyo mukadimah sebegitu rupa.. jangan marah ye.. ini bulan puasa.. nanti kurang pahala.. tak mo camtu taw! hehehe~ ok la.. ni aku cerita betul-betul ek..

Semalam, setelah 8 hari berpuasa.. akhirnya aku berkesempatan juga berbuka bersama Incik A (eh! dah lame takde entry pasal Incik A kan?).. cadangnya nak buka isnin lepas tapi tunda rabu baru dapat buka sama.. Incik A nak belanja aku makan nasi arab kat ampang.. tapi, korang pun mesti paham jalan MRR2 tu time orang balik kerja.. kompem kitaorang akan buka dalam keta dengan air liur jer.. hehehe..

Jadi, untuk mengelakkan perkara sedemikian berlaku, aku suggest la buka kat tempat kitaorang selalu lepak.. mana lagi kalau bukan SGA.. kononnya nak pergi buka kat sini dapat la aku melantak makan sate yang sedap tuh.. ape kan daya, tukang kipas sate tu balik kampung cuti la pulaks.. harapan je la..

Oh ya.. SGA ada menawarkan set buffet RM19.90/seorang dengan beberapa jenis menu yang menarik setiap hari.. oleh kerana, aku dan Incik A takde feel pun nak melantak makan banyak semalam, kitaorang order ala carte saje.. aku macam biasa la order menu orang diet.. Incik A pulak dengan menu yang nak tinggikan perutnya.. hahaha.. gile jahat aku kan? (tak hingat ke bulan pose dok kutuk Incik A!)

Menu simple jer pun, kitaorang order :

Claypot Noodle (Mee Claypot)
USA Fried Rice (Nasi Goreng USA)
Fresh Apple (Jus Epal)
Ice Lemon Tea (Teh O Ais Limau)

Eceh.. siap speaking london eberibadi.. hahaha.. tu je la yang kitaorang makan untuk buka semalam.. tak nak la order banyak-banyak nanti membazir.. tak bagus camtu kan.. ape yang kitaorang order tu pun dah cukup mengenyangkan perut nih.. Alhamdulillah rezeki bulan Ramadhan..

Next time nak keluar buka sama lagi, nak try yang nasi arab tak jadi tuh.. kalau aku jadi pergi, aku buat entry khas pasal restoran tu ek.. harapnye jadilah plan kitaorang tu nanti.. Insyallah~

"Selamat berbuka ye kawan-kawan semua"


*Sorilah aktiviti berbuka tiada bergambar.. lagipun tak nak la post-post gambar makanan time bulan pose nih, kesian kat korang yang menengok.. nanti kurang pahala pose.. hehehe.. aku tak nak bersubahat ngan korang, nanti pahala aku pulak yang kurang.. =P

2 comments:

liyana said...

nasib baik xde gmbr makanan. klu tak lagi la bkeroncong perut ku ini..hehe

RedLife2Love said...

liyana: hehe..tau dah perut ko tu msti keroncong je tgk mkanan sedap kan..sbb tu aku tak letak..nnti cian plak ko telan air liur jer.. =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...