My Followers

Tuesday, June 15, 2010

Special Day to Remember

Semalam yang menyeronokkan!! Dah lamer aku tak di celebrate birthday sedemikian rupa.. rasa seperti berada di awangan.. hahaa.. macam puteri raja okey.. last aku di celebrate ada la kot puluhan tahun yang lalu.. kebiasaannyer member-member dan famli akan wish birthday aku dan paling tak pun makan kat luar.. 

Ape taknyer.. bulan Jun ni aku berkongsi birthday dengan kakak (16 Jun) dan abang (17 Jun) memang tak best kan.. kalau beli kek mesti kene kongsi 3 orang.. hahaha.. tak puas la mcm tu.. nak birthday cake utk aku sorang jer tiup lilin.. kalau dah 3 orang tuh.. cane nak susun lilin? 

Begitu la hidup aku selama 22 tahun yang lepas bile tibenya birthday, aku terpaksa berkongsi birthday cake dengan my sis and my bro.. huhu.. but this year.. it change a little bit.. bile aku mencelebrate birthday aku dengan seseorang yang sangat bermakna dalam hidup aku.. siape lagi kalau bukan Incik A la.. So,  we plan to watch 2 movies back to back and eat a lot at Secret Recipe.. hehe.. 

Sebelum watch that 2 movies.. kami pergi makan-makan kat Secret Recipe dulu.. dapat la makan birthday cake dua slice.. sangat menggemokkann!! tapi takpe.. when it comes on special day it doesn't count.. hahaha.. kami makan semuanya ada cheese.. memang tak boleh blah.. ape kami makan? lihat di bawah..

Macaroni Prawn with Cheese
Frosty Lemon Tea
Fried Rice with Chicken Sate
Lemon Tea
Double Chocolate Cheese Cake
Marshmallow Cheese Cake

Seharian aku dengan dia.. kami mengisi sepenuh masa bersama.. kami menuju ke TGV Cinema pulak for watching movies!! nak tau cite ape kami tengok semalam?

1st movie : Lagenda Budak Setan

2nd movie : Killers

Kami sangat menggemari wayang.. jadi sebab semalam birthday aku.. kami bermarathon tengok 2 movie sekaligus.. giler kan? tapi aku lebih prefer 2nd movie tuh.. terbaik okey!! tak rugi pergi tengok kat panggung.. interesting movie yang harus ditengok.. 4/5 stars.. Lagenda Budak Setan aku bagi 2/5 stars jer.. pada aku cerita yang menarik cuma lakonan tidak seiring dengan cerita.. boring sket la.. hermmm... sempat lagi preview movie ek?

Sangat kenyang makan kat Secret Recipe.. pastu tengok pulak both movie kat atas.. then, we decide to go back home.. becoz of exhausted sangat2 kan.. berjalan tak hengat seharian... badan naik lunyai.. tapi kan, sebelum balik ke rumah.. kami sempat lagi singgah ke Restoran Santai yang located kat sebelah Tasik Permaisuri.. kami makan pulak untuk dinner.. 

Mee Goreng Mamak
Santai Kasturi Special
Bihun Goreng with Telur Mata
Teh O Ais


Such a great day on my birthday!!

Thank you so much to Incik A for a pleasant celebration.. special moments to remember for the rest of my life~


* i've got a cute present from Incik A..

8 comments:

liyana said...

pe kate ko propose incik A nih?aku rase korang mmg ade jodoh la.. ;)
eh nak la tgk dapat adiah ape?hehe

RedLife2Love said...

liyana: aku propose incik A? biar betul.. hehe.. segan la pulak~

nk tengok adiah? next entry ek.. =P

liyana said...

ala..kdg2 dgn lelaki yg ala2 slow ni kite kena mula dulu la ika..hihi

Ashley Quinn said...

Aah apa kata u try propose dia plak lol :P

RedLife2Love said...

liyana: ermm yeke? dia ni tak slow cuma lebih berhati-hati.. poyo jer.. hahaha =P

RedLife2Love said...

AsyleyQuinn: isk..xnak la, i lebih suka dia propose i dulu.. lol =P

liyana said...

nanti takut melepas la ika...hehe main tarik tali sikit dgn incik A tu baru best..ehehe

RedLife2Love said...

liyana: melepas ker? hehe.. takut dia yg tak nak lepaskan aku jer.. =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...