My Followers

Friday, April 16, 2010

Shopping Mall

Bile tiba hari Weekend aku mesti dok kat uma.. tak pegi jalan-jalan pun.. kata anak dara yang baik.. hehe perasan! takde la bukan cenggitu.. cuma malas nak keluar.. bile aku keluar, kompen lagi sahih yang duit aku akan keluar seiring dengan air yang dicurah di daun keladi.. memang tak boleh tahan.. bile plan nak keluar tu mesti la dok terpikir-pikir mana Mall yang nak dituju kan.. kat bawah ni Mall yang antaranya menjadi pilihan untuk aku tuju kalau nak window shopping, lepak-lepak, having fun dan paling penting nak shopping ler.. hehe harus kan..

1. Midvalley Megamall


2.  1 Utama (OU) 


3.  Berjaya Times Square


4.  Sungai Wang Plaza


5.  Pavillion


Ekceli ada few Mall lagi yang ada kat KL ni kan macam KLCC, The Mines, Wangsa Walk Mall etc.. tapi yang lain-lain tu jarang pegi... yang top 5 kat atas ni memang yang selalu terlintas kat fikiran bile boring tahap gaban dok uma di hari weekend.. sometimes tu takde beli ape pun, saje suka buang masa dan tenaga berjalan pusing satu Mall ni kan.. tengok gelagat manusia yang berpusu-pusu kat dalam Mall nih.. 

Lagi aku suka bile tengok pasangan kapel berdating.. macam-macam la tebiatnyer.. aku tak kutuk ok, aku suka tengok jer.. sebab setiap manusia tu diciptakan untuk berpasangan kan.. jadi, aku yang belum berpasangan ni suka la tengok orang lain bahagia.. tak gitu kawan2? hehe..

Tapi antara semua Mall ni, aku paling suka pegi Midvalley tuh, dats why la dia kat no 1.. aku pun tak tau kenapa aku suka Midvalley nih.. mungkin sebab hanya amik masa 10-15 minit dari uma aku kot.. kalau korang nak tau, aku siap da hafal kedai-kedai kat dalam Midvalley tuh.. tak payah susah-susah pegi tanya kat kaunter pertanyaan kan.. jadi, kalau aku pegi Midvalley, aku dah tau kedai mana aku nak pegi.. tak payah terpusing-pusing macam takde arah tujuan.. hahaha..

Pulak tu, kat Midvalley ni semua pun ada.. susunan kedai2 kat dalam pun tak semak.. senang nak cari kan.. kedai pun banyak jer yang jadi pilihan.. ikut suka la nak masuk kedai yang mana pun.. habis-habis pun pegi jer la kat wayang tengok latest movie yang ada.. takde la dikatakan ketinggalan zaman dgn wayang-wayang nih.. betul x?

So, cane pulak dengan korang pulak.. Mall mana yang menjadi pilihan korang ek? boleh jer nak share bersama^^

4 comments:

liyana said...

aku pun paling suka midvalley gak...mcm2 ada...even asik sesat je..haha

kella said...

yup! dulu memang si MidValley jadi pilihan sebab sangat dekat ngan umah! tapi sekarang dah tukar ke OneUtama! sebab utama? ohh.. mcm2 boleh pegi bila di sana! one utama itself yg mmg sangat besa, pastu leh pi tesco.. pastu leh mkn karipap ikea! hehehe3-4 dalam 1! amacam?

Mimy Hamid said...

akak suka SG WANG...macam macam ada tp tu la parking cam haremmmmmmmmmm.....mahai giler

RedLife2Love said...

liyana: same la mcm aku..hehe =)

kak kella: suka gak g One Utama tuh, tapi selalu sgt sesat.. byk wings!!! hahaha.. penat nak round sbb byk kedai.. tak teround la pulak.. hehe =P

kak mimi: tau dah..SG Wang di hati kak mimi kan.. hehehe =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...