My Followers

Tuesday, March 2, 2010

Takde Kerja?

Banyak la ko punya takde kerja... aku just nak cite pasal semalam, aku penat giler sebab aku kene buat 1 keje nih.. korang kalau tau pun mesti kata "alah, keje senang je pun". tapi hakikatnya korang tak rasa wat keje tuh.. memang aku tak nafikan setakat duduk, pastu tangan jer gerak kan.. cuma semalam, aku sakit pinggang, tu yang tambah2 lagi la penatnyer.. hermm takpe la.. nak tau aku buat aper? separuh hari aku kerja semalam aku dok 'mengshred' kertas-kertas atau dokumen-dokumen confidential department aku.. korang tau ke ape mengshred tuh? campuran english + melayu.. aku tak tau xplen dalam melayu.. tu je la aku sebut pun klu orang tanya.. hehe.. ekceli, aku dengan kak Shidah yang buat bersama-sama.. korang nak tengok muka kitaorg masa tengah wat keje nih? meh-meh aku tunjuk.. 

ni la mesin Shredder tuh.. kite masukan
jer kertas-kertas kat lubang tuh.. nanti
mesin tu hancurkan kertas2 tu sumer..
bagus kan?

tengok kak Shidah tuh, siap dok bersila lagi tau..
dia tengah bukak ubat stepler kat kertas2 tuh..
nampak tak kertas2 yang selerak tuh? tu baru siket..
ada banyak lagi tau.. ni pun dah suku aku buat 
semalam ngan kak Shidah.. nnti sambung lagik..

yang ni pulak, mestilah aku.. tengah penat tu..
rileks sambil sebok snap gambar kejap..
  hilangkan rasa penat.. ngeee^^

Wat masa ni, tu je la yang aku nak citer.. nanti aku kene sambung lagi wat keje shred2 tuh.. ni semua gara-gara department aku nak berubah wajah kan.. tu yang semua staff mengosongkan almari dan cuba untuk minimizekan fail-fail keperluan.. yang dah tak nak tu kene la di shred sebab semuanya sangat2 confidential.. harap maklum yer.. keje kat department cam aku nih.. hehe.. ok la.. sampai sini dulu.. mungkin ada sambungan lain.. ada ker?? tunggu jer la.. hehe..

2 comments:

~roslinda~ said...

thanx 4 dr0p by..
;)

RedLife2Love said...

roslinda: thanks 4 drop my too^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...