My Followers

Monday, February 22, 2010

Sweet Love Story - Kumbang dan Bunga

kumbang gado ngan bunga.
gado punye gado,
terjadila dialog ini di antara mereka.

*******************
 
kumbang : ok.klau ase xske bgtau trus ye syg..bunga bukannye sekuntum,kumbang bukannye seekor.

bunga : bunga mmg xsekuntum.kumbang tu leh cari bunga lain kan?bg kumbang tu bunga ada banyak depan mata die.tp bg bunga tu kumbang yg sekor tu je die nmpak,yg die syg.xda kumbang tu,t bunga layu pastu trus mati.

kumbang : tau pun.kumbang pon bukannye tamak sgt nak bunga bnyak.die nak isap madu bunga sekuntum tu je.disitu la tempat die tido.tempat die suke.tmpat die syg.dan disitu jugak die akan mati....takkan die cari yg laen.wlaupon ujan yg turun.rbut yg dtang.die ttp ade dgn bunga tu.

bunga : setianye kumbang ngan bunga kan..tp npe kumbng tu ske terbang jauh2 dr bunga tu skrg..xksian ke kt bunga tu tggu kumbang dtg,tp xsmpai2.upanya kmbang tu terbang jauh ngan kwn2 kumbangnye.bunga sedeh.bunga ingt kumbang terbang ngan kwn2 tu pg cari bunga lain..trus bunga ti jd layu je....

kumbang : tak terlintas pon kumbng tu nak cari bunga lain..die cuma nk bejalan2 ngan kwn2 jer..lpas die terbang,die msti blik ke bunganye..kalau boleh die nk bwk bunga tu terbang..tp bunga xleh terbang..sbb die xde sayap.jdi kumbang nie,duduk je kat bunga die.die jga bunga die.xbg kumbang lain kacau..smpaila kumbang ni mati die ttap dgn bunga die.

bunga : mcm tu..(nanges teresak-esak)kan best klu bunga ade sayap.boleh terbang same-same ngan kumbang kesayangan die nieh.

kumbang : camtu kan bunga,cabutla sayap yg ade pd kumbang nieh.biar kite same2 xley terbang.dan kumbang akan setiap masa ada disisi bunga yg diicintai smpai mati.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...