My Followers

Thursday, February 4, 2010

Semua Orang Cantekkkk

Sekarang ni macam-macam cara dan kaedah yang digunakan untuk jadi cantik kan? dulu kecantikkan ni mungkin lebih diberi tumpuan kepada kaum perempuan.. tapi sekarang, kaum lelaki pun dah pandai mencantikkan diri mereka untuk penampilan yang lebih menarik.. begitu juga aku.. tak nak ketinggalan untuk turut serta kelihatan cantik dan menarik.. nway, aku takde la obses sampai nak cucuk2 bagai nak cantikkan muka okey.. hanya dengan teknik mekap yang betul.. korang dah boleh nampak cantik.. tak percaya? meh tengok perubahan yang ketara kat bawah ni yer...

 
Sebelum 

 Selepas

Dah puas tengok? ha.. korang pun tak percaya yang gambar selepas tu aku kan? yang pasti no editing kat gambar ni yer.. aku lagi la tak percaya tau.. aku rasa macam muka orang lain je dok tepek kat situ.. ni semua gara-gara menjadi model tanpa bayaran untuk sis Nadya yang amek kursus solekan andaman untuk 2 hari pada 30/1/10 - 31/1/10.. aku dengan baik dan rela hati jadikan muka aku untuk dimekapkan oleh kakak aku.. yela, nak tunjuk skill kan.. dan hasilnya? sangat puas hati okey.. korang rasa ok tak mekap cenggini? tapi tidak la sesuai untuk ke ofis.. tebal sangat mekapnya, kang ada orang yang tengok tak berkelip pulak... macam tepek tepung pun boleh jadik.. haha.. mekap macam ni sesuai untuk majlis bertunang atau perkahwinan.. ape-ape pun, thanks to my sis sebab tidak mengecewakan aku.. "practise makes perfect".. kalau rasa nak tambah skill mekap lagik, aku sedia bagi muka aku untuk dijadikan mangsa kreatif ko tuh.. ok la.. chaow dulu...

5 comments:

Mimy Hamid said...

lawa la ika..look natural...sesuai la gi dinner , bertunang...

Zulkifli Shawal said...

wah ika da bukak kelas mekap..
pasni wat plak..kelassssss menjahittttt!

RedLife2Love said...

mimyhamid: herm..cantik kan? ika pn suka.. hehe..

zulkifli: bkn ika yg bukak la,my sis yg amik klas tuh..ika jdi model je utk dimekapkan.. hehe..

liyana said...

cantik la ika...

RedLife2Love said...

liyana: tenkiu dear *blushing *blushing ney.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...