My Followers

Friday, December 18, 2009

Salam Maal Hijrah 1431H

 
 "Sesungguhnya besar ganjaran adalah dengan besarnya ujian. Sesungguhnya Allah jika Dia mengasihi sesuatu kaum, nescaya mereka akan diuji dengan ujian. Barangsiapa yang redha maka baginya keredhaan Allah. Barangsiapa yang tidak bersabar, nescaya Allah juga tidak akan bersabar dengan mereka!" (Riwayat At-Tirmizi & Ibnu Majah)
Rasulullah SAW bersabda: "Sungguh ajaib perihal orang mukmin, sesungguhnya semua urusan mereka adalah kebaikan. Dan keadaan ini tidak ada melainkan kepada orang yang beriman sahaja. Sekiranya beroleh kurniaan dia akan bersyukur, maka jadilah kurniaan itu baik untuknya. Manakala apabila ditimpa musibah, dia bersabar. Maka jadilah musibah itu kebaikan untuknya." (Riwayat Muslim) 
Aku mengambil kesempatan ini mengucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua kaum muslimin di seluruh pelusuk Malaysia mahupun dunia. Dengan melangkahnya kita ke tahun yang baru ini akan memberikan sinar baru dalam setiap kehidupan hari-hari yang mendatang dengan sabar dan mendapat keredhaan yang Maha Esa... insyallah.. ape yang telah berlaku sepanjang tahun lepas kita jadikan teladan..  

7 comments:

Syana said...

hello-hello-hello ;)

ada blog rupanya.hehehehe.
nak link blog ko kat blog aku yer.

RedLife2Love said...

syana: hehe.. ada tapi masih baru lagi lor.. aku dah link ko kat blog aku gaks.. thanks =)

Azwandy Bin Muhamad said...

salam...

Selamat menyambut maal hijrah...

Singgah la kat blog sy gak k...hehe..

mohd.zulkifli said...

aik.dok BTS upenye..

RedLife2Love said...

azwandy: salam, selamat maal hijrah juga ye buat awk, insyallah nanti sy singgah ye.. thanks =)

zulkifli: yup,dok BTS jer.. hehe knper?

mohd.zulkifli said...

sme la kte.
mst dok kt kuarters polis ni kn?

RedLife2Love said...

zulkifli: la yeke? hehe.. sy dok kt perumahan BTS tu.. yg dkt2 shell tuh.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...