My Followers

Monday, November 30, 2009

Aku Kini Setahun

Mohon perhatian utk semuanya,entri kali ini teramat la pnjg..JD kalau rasa2 bosan xnk baca, tak pyh ler baca.. ini hanya penceritaan meluahkan ape yg aku dah alami.. tu je..aku hnya nk share, terpulang la kat korg2 sume.. aku tak kisah pun.. TQ

Hari ini 30/11/09 merupakn genap la setahun aku bekerja di TM. Teringat saat mula2 aku apply keje kat tmcareer, pastu dpt pgilan utk interview pastu melaporkan diri utk bekerja di MenaraTM nih. Aku nk gak share ngn korg2 mcmana aku 1st dtg interview smpi dpt koje ek.. hehe.. Masa dpt tau kene g interview, aku langsung tkde buat ape2 preparation mcm org nk g interview pn. Aku just usha2 website TM nk tau pe yg TM ni buat sebenarnya. Tgk2 sket psl product sbb bajet benda ni mesti dorg tanya kan.. dah tau sket2 tu ok la dari x tau langsung kan.. hehe.. poyo je aku ney.. =P Tiba la hari yg ditunggu, pagi2 dh bgun siap2 ikut ayh aku g keje sbb nk tgk keadaan sekeliling dulu nk biasakan diri dgn suasana la tuh.. aku pn lepak2 je kat tmpat ayh aku dulu smpi kul 830 pg, bru aku g kt Level 10 tgu giliran utk intrview. Masa ni baru la cuak tahap gaban tu datang.. Sbb yg tgu giliran kira-kira adalah kat lebih 50 org kowt.. ramai giler sey.. masa tu mmg dlm ati kata konpom aku xkan dpt this position.. hahaha.. pastu, giliran aku msuk bilik..lbih kurg 15 minit di soal jawab, aku pn 'dilepaskan' dari interview nih.. lega okey dh abis azab kena interview. wahhh panjangnyer..k sambung lagi. Lebih krg 3 mingu pas2 baru dpt result kata aku dpt keje kat Telekom Malaysia(TM) as Secretary dan diminta hadir lapor diri bln 11. Tp, ats sbb2 yg xdpt dielakan aku trpaksa utk minx tangguh dan akhirnya pada 1/12/08, aku mula keje kat TM. Takut la jgk, keje kt company yg org dok kata hebat kan..hebat ke? Pada mulanya aku ditmptkan di Cyberjaya,disbbkan ada sedikit slh fhm *(menyirap gak kes aku time ni) aku telah ditukar ke Menara TM. Utk tmph 3 hari aku duduk kt HR dept sbb xde penempatan lagi. Time ni la aku kenal Sis Yana *(dia la yg teman aku borak) hehe..TQ sis =D..Pastu baru la aku ditmptkan di GIA dan menjadi secretary kpd Pn Azween.. Seronok bekerja dismping kak ween, sempoi je xde tekanan langsung.. aku hanya smpat berkhidmat slama 6 bln shj krn kak ween tlh berpindah ke dept lain. Kini, aku msih berada di GIA tp dh tkar bos da, En Nizam la sehingga saat ini.. hehe.. Pejamcelik2 dh 1 thun pn keje kan, mmg best dpt xperience dan bkerja kat TM nih. So far, keje ni je yg aku akn buat dan insyallah utk masa2 akn datang. Terlalu byk kenangan pahit dan manis spnjng aku bekerja di TM ni dan seharusnya la manis menguasai lebih dari pahitnye kan. Aku dpt kenal siapa kwn dan siapa lawan. Antara kwn2 aku kat TM nih,erm..xpyh la aku listkan name dorg, aku tau dorg tau sape dorg2 tu..sbb trlalu ramai utk disenaraikan =P ape yg penting kerja ni byk mengajar aku erti sebuah kehidupan dlm dunia pekerjaan yang penuh dengan dugaan dan cabaran..

6 comments:

norhaliana said...

Congrats! Tapi lama lagi nak survive ni. Sampai pencen. setahun pun dah mcm2 berlaku..

RedLife2Love said...

norhaliana: tenkiu dear..tula ni baru setahun ek..da bertahun nnti cane la gaye plak.. hehe =)

Mimy Hamid said...

good luck in your future..beruntung mude2 dah keje tm...beshhhh

RedLife2Love said...

mimyhamid: thanks kak mimi..alhmdulillah rezeki dah dtg kan, rembat saje!! =)

Liyanaroxx said...

tuh ar...akak tau je kisah hitam awak yg berlaku tuh...haih...pas jadik kat awak,jadik plak kat adik angkat kak..macam2 hal ler...huhuhuhu...neway,keje rajin2 okeh dear?

RedLife2Love said...

liyanaroxx: hehe..tau takpe! yeke.. herm nasib la sape yg kene kan.. nway thanks sis Yana..u too keje leklok ye.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...